1.Åldergräns
Vi ser hårt på åldergränsen för tobak, och genomför ålderskontroller på alla köp. För högsta säkerhet granskas därför varje beställning manuellt mot ett register Ratsit,se. Tobaksprodukter är inte till för minderåriga, och vi tar självklart ansvar för att se till att tobakslagen efterföljs
Personer som är under 18 år får inte handla på Kioskenfreda.se. När vi upptäcker att en minderårig försökt göra en beställning kontaktar vi alltid målsman per brev. Beställning som görs i annan persons namn (urkundsförfalskning), eller på annat sätt som medför att Kioskenfreda.se lider ekonomisk skada, polisanmäls. Varje order granskas manuellt för högsta säkerhet, och vid misstanke om oegentligheter förbehåller Kioskenfreda.se sig rätten att neka köp. Om minderårig genomfört förskottsbetalning via Swish kommer pengarna att betalas tillbaka, exklusive egna omkostnader på ca12%, då målsman skriftligen begärt detta.
2. Pris
Alla köp sker i svenska kronor (SEK). I priserna ingår skatt och moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Fredashop inte råder över, t ex ändrade skatte- eller momsförhållanden. Avgift för frakt tillkommer och i kassan ser du alltid det totala priset. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
3. Köp
I samband med beställning skickar Kioskenfreda en preliminär orderbekräftelse per e-post. Den preliminära orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Avtal om köp träffas först efter att Kioskenfreda.se kontrollerat köparens ålder samt korrigerat eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc.
4. Leveranser
Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar på våra produkter i lager .Får vi din beställning innan kl. 12.00 på en vardag skickar vi den samma dag, annars skickas beställningen nästföljande vardag. Det kan hända att vissa varor för tillfället är slut. I dessa fall kontaktar vi dig alltid via e-post eller telefon. Alla beställningar skickas med Postnord. Är leveransen försenad måste du vänligen kontakta Kioskenfreda.se. Risken för varorna övergår till köparen när denne fått sin order. posten leverar normalt dagen efter en order skickats, med undantag för delar av Norrland samt Gotland. Skulle vi av någon anledning inte kunna leverera din beställning innan utlovad leveranstid har du självklart alltid möjlighet att avbryta köpet. Har du redan betalt sätter vi tillbaka pengarna på ditt konto inom en vecka. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.
5. Transporttillfället
Vi står för transportrisken från vårt lager till din butik eller det ombud som vi skickat din beställning till. Till exempel om ditt paket skulle komma bort, vara skadat eller saknar varor ersätter vi dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss, till exempel när du vill byta ut varor.
Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda endast beprövade och säkra betalningsalternativ.
Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:
Betalning
Svea Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.
Swish Handel
Från webbutiken skickas en betalningsbegäran till kundens Swish-app. . I Swish-appen visas ditt företagsnamn och beloppet. Kunden godkänner och signerar, och får en bekräftelse.
Har du problem med betalningen ? ring 0737017919
1.Priser
Samtliga priser visas inklusive moms.
2.Ångerrätt
Ångerrätt är 14 dagar efter det att varorna är mottagna. , men varan måste vara i väsentligen obrukat skick för att kunna returneras. Återbetalning sker härvid av 80%varans pris. Kunden svarar för returfrakten.Kontakta oss innan du returnerar varan. Har du frågor angående din retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. 0720211971
retur@kioskenfreda.se
3.Reklamationer
Om paketet är skadat vid leverans kan du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe. För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. Du har rätt att utan kostnad öppna paketet, för att kontrollera att varan fungerar.
Om något är felaktigt med din produkt, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt max 1 dygn efter att du har hämta ut paketen. En reklamation av produkt kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken reklamation på “din sida”. Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda och du kan se status på tidigare reklamationer. Du kan även göra en reklamation genom att ringa vår kundtjänst – För att vi ska godkänna reklamationen:
Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten. Felplock; Om fel produkt har skickats från oss, ska hela produkten återsändas till oss. Glöm inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället.
Produkt saknas; Efter kontroll skickas den saknade varan ut till dig.
vi kontrollerar funktionen på alla produkter innan vi skickar de till dig
Annan orsak; Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.
Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.
Har du frågor angående din reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Telefon: 0737017919 (helgfri måndag-fredag, 10-18)
Mejl: info@kioskenfreda.se
4.Ändra och avbeställa order
Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order på Din sida. Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det är möjligt, när en order väl är printad för packning har vi inte möjlighet att ändra eller avbeställa den.
Webbshoppen har självklart öppet dygnet runt.
mvh
Kioskenfreda.se