info@kioskenfreda.se

0123 10082

0 items

Ändra - Kassan

Svenska English

Categories
COJONUDO CIGARSRÅTOBAKRULLMASKINER & TILLBEHÖRRULLTOBAK & PIPTOBAK & PIPORCIGARRILLERGÖRA EGET SNUSVATTENPIPORE-CIGARETTER & E-JUICE

What's New? more
Snussats X15 ENBÄR
Snussats X15 ENBÄR
325.00Kr
248.75Kr

Information
Kundtjänst
General Data Protection Regulation GDPR and Terms of purchase
Betala med Swich
Frakter
Contact us
Cookies

Reviews more
There are currently no product reviews

Specials more
X-15 LAKRITS
X-15 LAKRITS
329.00Kr
248.75Kr

General Data Protection Regulation GDPR and Terms of purchase

General Data Protection Regulation GDPR

We need to save and process personal information about you, such as your name, address, date of birth and email address. The purpose of such a treatment is to enable us to process and send your order, send order status update to your e-mail address, send order to your home address and get paid for your order with us. Customer information is stored in accordance with current accounting rules.

If you subscribe to the newsletter and want to be removed, you can click on the newsletter to unsubscribe from the newsletter and you will be removed from the list.

We have received your information from yourself when you enter your personal information when registering and ordering in our e-shop.

The password you have chosen for login is encrypted in the database and nothing we have access to.

The personal information we have received is not shared with third parties except when we are required to do so by law.

You are entitled to contact us if you want to know about the information we have about you, to request a correction or to request that we limit your treatment, to object or request the deletion of your information. This is easiest for you by contacting us, see the Contact us page how to reach us.

If you have complaints about our processing of your personal data, you are entitled to file a complaint with the Data Inspectorate.

Full details of the EU General Data Protection Regulation GDPR and personal data >>

Våra Köpvilkor

1.Åldergräns
Vi ser hårt på åldergränsen för tobak, och genomför ålderskontroller på alla köp. För högsta säkerhet granskas därför varje beställning manuellt mot ett register. Tobaksprodukter är inte till för minderåriga, och vi tar självklart ansvar för att se till att tobakslagen efterföljs


Personer som är under 18 år får inte handla på Kiosken freda.se När vi upptäcker att en minderårig försökt göra en beställning kontaktar vi alltid målsman per brev. Beställning som görs i annan persons namn (urkundsförfalskning), eller på annat sätt som medför att Kiosken Freda.se lider ekonomisk skada, polisanmäls. Varje order granskas manuellt för högsta säkerhet, och vid misstanke om oegentligheter förbehåller Kiosken Freda sig rätten att neka köp. Om minderårig genomfört förskottsbetalning via BG eller på vår Swedbank konto kommer pengarna att betalas tillbaka, exklusive egna omkostnader på ca12%, då målsman skriftligen begärt detta.


2. Pris

Alla köp sker i svenska kronor (SEK). I priserna ingår skatt och moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som KioskenFreda.se inte råder över, t ex ändrade skatte- eller momsförhållanden. Avgift för frakt tillkommer med ca  69kr inkl. moms på beställningar som understiger 1000kr eller max 2 kg, och i kassan ser du alltid det totala priset. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.


3. Köp

I samband med beställning skickar KioskenFreda.se en preliminär orderbekräftelse per e-post. Den preliminära orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Avtal om köp träffas först efter att Kiosken Freda.se kontrollerat köparens ålder samt korrigerat eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc.


4. Leveranser

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar på våra produkter i lager .
Får vi din beställning innan kl. 12.00 på en vardag skickar vi den samma dag, annars skickas beställningen nästföljande vardag. Det kan hända att vissa varor för tillfället är slut. I dessa fall kontaktar vi dig alltid via e-post eller telefon. Alla beställningar skickas med Posten. Är leveransen försenad måste du vänligen kontakta Kioskenfreda.se. Risken för varorna övergår till köparen när denne fått sin order. posten leverar normalt dagen efter en order skickats, med undantag för delar av Norrland samt Gotland. Skulle vi av någon anledning inte kunna leverera din beställning innan utlovad leveranstid har du självklart alltid möjlighet att avbryta köpet. Har du redan betalt sätter vi tillbaka pengarna på ditt konto inom en vecka. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.


5. Transporttillfället

Vi står för transportrisken från vårt lager till din butik eller det ombud som vi skickat din beställning till. Till exempel om ditt paket skulle komma bort, vara skadat eller saknar varor ersätter vi dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss, till exempel när du vill byta ut varor.


Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda endast beprövade och säkra betalningsalternativ.

Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

Betalning
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Förskottbetalningen

Förskottbetalningenbilligaste alternativ

Väljer Ni "Förskottsbetalning" (insättning i konto) via internet bank eller vanlig Bankgiro inbetalningsblanket. Var noga med att ange ditt kundnummer och ditt namn. Ordern lägger du som vanligt på webbsidan och anger sedan förskottsbetalning i kassan. Betalningen skall sättas in på vårt

 eller på swedbank konto

Clearing nr 83840-4959 975-6

Vid förskottsbetalning kan du nu även betala med Swish. Du uppger samma information som
när du betalar till vårt BG. Har du inte använt Swish tidigare kan du läsa mer här.
Vårt Swish-nummer är: 0737017919

 

Har du problem med betalningen ? ring 0123 10082 
1.Priser
Samtliga priser visas inklusive moms.
 
2.Ångerrätt
Ångerrätt är 14 dagar efter det att varorna är mottagna. , men varan måste vara i väsentligen obrukat skick för att kunna returneras. Återbetalning sker härvid av 80%varans pris. Kunden svarar för returfrakten. OBS. Returnera inte mot postförskott. Kontakta oss innan du returnerar varan. Har du frågor angående din retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. 0123 10082 
retur@kioskenfreda.se
 
3.Reklamationer

Om paketet är skadat vid leverans kan du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe. För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du  hämtar ditt paket. Du har rätt att utan kostnad öppna paketet, för att kontrollera att varan fungerar.
Om något är felaktigt med din produkt, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt max 1 dygn efter att du har hämta ut paketen. En reklamation av produkt kan du göra genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken reklamation på "din sida". Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda och du kan se status på tidigare reklamationer. Du kan även göra en reklamation genom att ringa vår kundtjänst - För att vi ska godkänna reklamationen:
Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten. Felplock; Om fel produkt har skickats från oss, ska hela produkten återsändas till oss. Glöm inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället.
Produkt saknas; Efter kontroll skickas den saknade varan ut till dig.

vi kontrollerar funktionen  på alla produkter innan vi skickar de till dig

Annan orsak; Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.

Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.

Har du frågor angående din reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Telefon: 073 7017919 (helgfri måndag-fredag, 9-11)
Mejl:
retur@kioskenfreda.se

 
4.Ändra och avbeställa order
Du kan inte själv ändra eller avbeställa din order på Din sida. Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det är möjligt, när en order väl är printad för packning har vi inte möjlighet att ändra eller avbeställa den. 
 
6.Öppettider
Vår lagerbutik i Valdemarsvik  har öppet mån-  fredag 09.30-17.00,

Webbshoppen har självklart öppet dygnet runt.
 

Continue
Vi finns i Valdemarsvik
Storgatan 22
61530 valdemarsvik
0123 10082
info@kioskenfreda.se
Copyright © 2017 kioskenfreda.se - E-butik levererad av DistansData